Delite
Pogledaj prethodnu temuIći dolePogledaj sledeću temu
avatar
MustraBecka
Ženski
Datum upisa : 11.12.2008

Uradi sam-Mala radionica

taj Uto Mar 02, 2010 9:34 pm
Opis
problema:
Ventilator
za TA peć





Potreban
alat:
Potrebno
vreme:
Cena
rezervnih delova:

Sa
jedne strane ventilatora se nalazi guma koja se lako skida.

Kada
je skinete videćete da se na njoj nalazi biksna u kojoj se rotira
osovina turbine.

Sama
biksna nije izmenjiva i nemojte ni da je pokušavate izvaditi iz
gume. U prodavnicama će te naći biksnu i gumu u kompletu.

Pri
radu u biksnu dolazi prašina i ona utiče tako da ležaj zaribava.
Turbina se neravnomerno okreće a ponekada se skroz ukoči. U tom
slučaju potrebno je biksnu dobro očistiti i podmazati finim mašinskim
uljem. Ovo rešenje ne mora da bude dugog veka ukoliko je biksna
mnogo potrošena ali ukoliko nije, rešili ste problem.

Da
bi ste očistili turbinu od prašine, a i pogledali da li je možda
problem u motoru, on mora da se demontira. Pre toga mora da se
ispravi osigurač koji ne dozvoljava skidanje motora.

Koristeći
klešta ili šrafciger ispravite parče lima koje ne dozvoljava demontiranje
motora.

Posle
toga motor zarotirajte u smeru kretanja kazaljki na satu i skinite
sa kućišta turbine.

Sada
možete da izvadite turbinu iz svog ležišta i da je očistite. Vremenom
se ovde nahvata velika količina prašine koja se tokom rada izbacuje
u prostoriju. Da bi ovo sprečili koristite usisivač da uklonite
naslage prašine.


Da
se vratimo na proveru ispravnosti motora. Za ovo vam je potreban
probni kabl. Pri
ovom ispitivanju treba naročito biti oprezan. Ne dodirivati motor
kada je uključen u struju.

Povežite
ga na kontakte motora i uključite u struju. Ukoliko se motor lagano
okreće problem je bio u biksni koju ste podmazali. Ukoliko to
nije slučaj onda je problem u ležajevima motora ili u samim namotajima.
Pregorevanje namotaja jednofaznog asinhronog motora je ipak retkost.
Proverava se tako što se unimerom meri otpornost koja mora biti
konačne vrednosti. Ukoliko ste konstatovali da je i to u redu
potrebno je podmazati ležajeve motora.

Da
bi im lakše prišli potrebno je odšrafiti dva šrafa sa prednje
strane.

Potom
se skida jedan nosač rotora sa biksnom

I
drugi nosač sa zadnje strane takođe sa biksnom.

Ležajevi
motora se ne menjaju. Obično se kupuje novi motor. Ipak i ovde
prašina zna da napravi problem pa predlažem da se pre kupovine
pokuša sa čišćenjem i podmazivanjem ležaja.

Na
kraju sklopite sve obrnutim redom i priključite na probni kabl.
Turb


Poslednji izmenio MustraBecka dana Čet Avg 26, 2010 4:38 am, izmenjeno ukupno 1 puta
avatar
MustraBecka
Ženski
Datum upisa : 11.12.2008

Re: Uradi sam-Mala radionica

taj Uto Mar 02, 2010 9:39 pm
Opis
problema:
Galvanski
rastavljač































Isključivanje
koaksijalnog kabla iz TV-a svaki put kada biste hteli da pogledate
neki film predstavlja dodatnu operaciju i često remeti komfor
korišćenja celog sistema. Da ne govorimo o mogućem uništenju priključka
na TV-u usled čestog uključivanja i isključivanja kabla. Da pojasnimo,
smetnje nastaju usled razlike u potencijalima uzemljenja koaksijalnog
kabla i uzemljenja vašeg računara. Cilj nam je da izjednačimo
te potencijale.Kao što mnogi već i znate, koaksijalni kabl se
sastoji od glavnog, centralnog provodnika, koji prenosi signal
i mrežastog omotača, koji služi da se njegovim uzemljenjem uklone
smetnje i interferencije ostalih el. uređaja i instalacija.Mrežasti
omotač ne smemo uzemljiti direktno na šasiju računara jer bi tada
dolazilo do protoka struje kroz omotač (napon između mrežastog
omotača i uzemljenja računara može biti i do 200 V) te bi se isti
grejao i postojala bi opasnost od paljenja izolacije.Da bismo
pravilno izjednačili potencijale uzemljenja potreban nam je galvanski
rastavljač, koji izjednačava potencijale uzemljenja ali ne provodi
struju.

Na
našem tržištu mogu se pronaći razni uređaji koji rade kao galvanski
rastavljači. Mi vam danas predstavljamo jedan od njih. Radi se
o antenskom razdelniku proizvođača FLOMATIK, tip GIS-04, koji
je pored toga što je antenski razdelnik takođe i galvanski rastavljač.

Sve
što treba uraditi jeste da se dolazni koaksijalni kabl spoji na
ulaz razdelnika a sa druge strane, na izlaz da se spoji kabl koji
će ići u TV. Nakon toga, telo razdelnika treba da se spoji sa
metalnim kućištem računara.
Na taj način smo izjednačili potencijale uzemljenja između koaksijalnog
kabla i računara. Smetnji više nema i možemo se prepustiti uživanju
bez dosadnog isključivanja i uključivanja kablo

avatar
MustraBecka
Ženski
Datum upisa : 11.12.2008

Re: Uradi sam-Mala radionica

taj Uto Mar 02, 2010 9:44 pm
Opis
problema:
Instalacija
u bojleru






Potreban
alat:
Potrebno
vreme:
Cena
rezervnih delova:

Povezivanje
počinje montažom termoregulatora.

Posle
termoregulatora na stranice bojlera se pričvršćuje termoosigurač.

Pripadajuće
sonde termoregulatora i termostata se postavljaju u odgovarajuću
cev unutar kazana bojlera, kao na slici. I to prvo sonda termoregulatora
a zatim sonda termoprekidača.

Okastom
se kablovskom spojnicom pričvršćuje kabl uzemljenja na flajšnu.

I
dobro pritegne maticom. Spoj mora biti jako dobar kako bi uzemljenje
imalo svoju svrhu.

Pre
nego što isečete provodnik proverite potrebnu dužinu

Kada
to uradite, postavite kablovske
stopice
i povežite termo osigurač sa keramičkim kontaktima.
Na njih će biti priključen napon napajanja bojlera.

Posle
toga jednim provodnikom nulti kontakt vezuje se za grejač.


A
drugim provodnikom, koji je fazni provodnik, povezuje se termoosigurač
sa termoregulatorom.

Na
preostali kontakt termoregulatora, veže se provodnik, koji se
drugim krajem, vezuje za preostali kontakt grejača.

Kada
je to urađeno potrebno je spojiti indikatorsu lampicu. Ona se
spaja paralelno sa grejačem. Kao što se vidi ona je uključena
samo kada je i grejač uključen.

Preostalo
je da se svi važni elementi uzemne povezivanjem na provodnike
uzemljenja. Neki bojleri imaju kontakte na samoj oplati, a neki
na termoregulatoru ili termoosiguraču. Na ovim elementima je vidljiva
oznaka za uzemljenje.

To
bi izgledalo, otprilike, ovako

Na
kraju je važno da proverite da li je oplata bojlera pravilno uzemljena.
Ovo je veoma važno. Pojava napona na spoljašnjim površinama bojlera
može da bude veoma opasna. To se može proveriti na jednostavan
način uz pomoć unimetra.
Podesite unimetar da meri otpornost. Jedan kraj unimera postavite
na oplatu bojlera, a drugi na sabirnicu svih uzemljenja. Otpornost
između ove dve tačke mora da bude nula. Ukoliko se izmeri beskonačna
otpornost uzemljenje nije dobro urađeno.
avatar
MustraBecka
Ženski
Datum upisa : 11.12.2008

Re: Uradi sam-Mala radionica

taj Uto Mar 02, 2010 9:49 pm
Opis
problema:
Termo
-osigurač






Potreban
alat:
Potrebno
vreme:
Cena
rezervnih delova:

Termo
– osigurač je sigurnosni element u bojleru. Redovno stanje mu
kratko spojeni provodnici napajanja. Pri nedozvoljenom porastu
temperature vode, ovaj element automatski razdvaja provodnike
napajanja i time prestaje dalje grejanje vode u bojleru. Na taj
način sprečava pregrevanje vode i porast pritiska u bujleru koji
bi mogao da izazove eksploziju bojlera.

Kada
se skine poklopac moguće je videti jednostavan mehanizam. Vidljiv
je disk, kao i kod termo
– regulatora
u kojem se nalazi fluid koji se širi
sa porastom temperature vode u bojleru. To širenje dovodi do pomeranja
osigurača na gore koji dalje oslobađa kotvu. Kotva pod uticajem
poruge prelazi u drugi krajnji položaj.

Izgled
kotve ispod mehanizma osigurača je prikazan na slici

Sa
druge strane kotva pokreće jedan drugi mehanizam. Njenim zakretanjem
razdvajaju se kontakti koji spajaju izvor napajanja i grejač u
bojleru. Obzirom da opruga kotvu čvrsto drži u tom položaju, automatsko
uspostavljanje kontakata nije moguće čak ni kada temperatura vode
u bojleru opadne ispod kritične.

Upravo
ovo je napravljeno iz sigurnosnih razloga. Samo aktiviranje termo
– osigurača ukazuje na kvar termo – regulatora koji nije prekinuo
zagrejavanje vode na vreme. Po otklanjanju kvara moguće je aktivirati
termo – osigurač zakretanjem kotve u smeru kretanja kazaljke na
satu čime je ponovo uspostavljeno strujno kolo.
avatar
MustraBecka
Ženski
Datum upisa : 11.12.2008

Re: Uradi sam-Mala radionica

taj Uto Mar 02, 2010 9:52 pm

Unimer





OPREZ!
Pri nestručnom merenju možete ugroziti sopstveni ili tudji život
i zdravlje i prouzrokovati materjalnu štetu. Neka vam ovaj tekst
posluži u informativne svrhe, a praktična merenja prepustite profesionalcima
jer se u ovom tekstu ne mogu nabrojati sve opasnosti koje vrebaju
pri praktičnom radu!
OPASNO PO ŽIVOT! pazite da pri merenju slučajno ne dodirnete neizolovane
delove provodnika ili pipaljki univerzalnog instrumenta.

Ono
što je posebno važno pri radu sa univerzalnim instrumentom je
da dobro znate njegove karakteristike odnosno granične vrednosti
napona i struje koje sa odredjenim instrumentom možete meriti
kako ne bi došlo do nastanka povreda pri radu ili oštećenja instrumenta.
Isto tako je važno da vodite računa u kom opsegu trenutno radite
kako ne bi oštetili instrument.
Ako
merite napon, voltmetar treba povezati paralelno sa izvorom,


dok
se pri merenju struje ampermetar vezuje na red sa ostalim potrošačima.
Pri
merenju otpora, za dobijanje tačnih rezultata merenja neophodno
je element koji merimo električno odvojiti od ostalih elemenata
kola kako bi dobili tačne rezultate merenja.
Kada
koristite ampermetar za merenje jednosmerne struje važno je da crvenu
pipaljku ampermetra (+) spojite sa provodnikom koji dolazi sa pozitivnog
kraja stujnog izvora (+), a crnu pipaljku sa provodnikom koji dolazi
sa negativnog kraja (-). U slučaju da krajeve okrenete suprotno
kod digitalnih instrumenata će se pojaviti predznak minus na displeju,
dok se većina analognih (sa kazaljkom) instrumenata može na ovaj
način oštetiti jer kazaljka ne može skretati na obe strane instrumenta.
I prilikom merenja jednosmernog napona moramo voditi računa o polaritetu
iz istog razloga kao i kod merenja jednosmerne struje.
Merenje
naizmeničnog napona i struje daje uvek pozitivne veličine bez
obzira na to kako smo povezali pipaljke.
Pri
merenju otpornosti, važno je da otpor koji merimo odvojimo od
ostalih elemenata električnog kola u kome se nalazi kako ostali
elementi kola ne bi imali uticaj na tačnost merenja. Pre merenja
birač opsega ommetra postavimo u odgovarajući položaj. Ako ne
znamo koju vrednost otpora da očekujemo kao rezultat merenja,
biramo onaj opseg u kome predpostavljamo da će biti rezultat.
Pipaljkama dodirnemo krajeve otpora i očitamo vrednost. Ako smo
na ommetru odabrali veći opseg od onoga u koji spada veličina
koja treba da se dobije merenjem, na ekranu instrumenta će se
prikazati da je otpornost nula ili jako bliska nuli. Ovo nam ukazuje
da smanjimo opseg i ponovimo merenje. Ako na ekranu instrumenta
očitamo da je otpornost beskonačna ili jako velika, to nam ukazuje
da treba da povećamo opseg i ponovimo merenje.

U slučaju merenja struje ili napona, ako odaberemo opseg manji
od onog u kome se nalazi merena veličina vrlo je verovatno da
će instrument pregoreti. Zbog toga je preporučljivo da ako niste
sigurni kakve rezultate treba da dobijete merenjem, merenje uvek
započnete od najvećeg opsega.
avatar
MustraBecka
Ženski
Datum upisa : 11.12.2008

Re: Uradi sam-Mala radionica

taj Uto Mar 02, 2010 9:53 pm
Termoregulator




Potreban
alat:
Potrebno
vreme:
Cena
rezervnih delova:

Termoregulator
je važan element u bojleru. Na njemu se zadaje temperatura vode
u bojleru, a sa druge strane on ima i sigurnosnu ulogu.

Sa
spoljašnje strane bojlera rermoregulator se prepoznaje po skali
od 1 do 3 kojom se zadaje temperatura vode između 35 i 85°C.

U
osnovi to je prekidač koji, kada voda dostigne željenu temperaturu,
prekida fazni provodnik i time isključuje grejač, čime prestaje
dalje zagrevanje vode.

Princip
rada je jednostavan. Širenje gasa pomera membranu (2) koja opet
deluje na električni deo(5) i time prekida dalje napajanje grejača
strujom. Delom koji je na šemi označen sa brojem 1, omogućava
podizanje i spuštanje membrane čime se reguliše dozvoljena temperatura.

U
sondi (4), koja je dalje povezana sa membranom, nalazi se gas
koji se skuplja odnosno širi u zavisnosti od temperature vode
u bojleru.

Sonda
(4) se postavlja u cev koja seže duboko u bojler i na taj način
je okružena vodom.

Membrana
(2) podseća na dva metalna tanjirića između kojih se nalazi gas.
Širenjem gasa u sondi, širi se gas između ovih metalnih tanjirića
i razdvaja ih.

Širenje
dva tanjirića pomera plastični deo (3) koji, opet, pomera određeni
sklop u električnom delu.


Električni
deo (5) je vrlo jednostavan. Pritiskom plastičnog dela razdvajaju
se kontakti (isključuje se grejač) i suprotno, skupljanjem gasa
povlači se plastični deo i time se ponovo uključuje grejač.

Sa
spoljašnje strane kućišta vidljiva je poluga kojom se zadaje temperatura
(1)

Sa
unutrašnje strane vidi se da je to običan šraf koji gura membranu
prema (ili je odaljava) električnom delu. Ukoliko se poluga zavrće,
membrana je bliža električnom prekidaču i, logično, potreban je
manji porast temperature i da rad grejača bude prekinut. Ovo je,
dakle, slučaj male temperature vode u bojleru. Obrnuto, potrebno
je jače širenje gasa da bi se kontakti razdvojili i to bi značilo
veću temperaturu vode u bojleru.

Na
ovoj slici se može videti kako su elementi međusobno raspoređeni
u termoregulatoru.
avatar
MustraBecka
Ženski
Datum upisa : 11.12.2008

Re: Uradi sam-Mala radionica

taj Uto Mar 02, 2010 9:55 pm
Taster
zvona






Potreban
alat:
Šrafciger
Potrebno
vreme:
5
min
Cena
rezervnih delova:

Po
svojoj konstrukciji taster zvona je najobičniji prekidač sa jednom
malom razlikom. Strujno kolo je uspostavljeno samo dok držite
pritisnut taster, čim pustite kolo se prekida.

Ako
pogledate sa zadnje strane tastera on, kao i drugi prekidači,
ima dva kontakta.

U
mestu na zidu treba da raspolažete sa dva kabla. To je fazni provodnik
koji ide do Vašeg zvona i na ovom mestu je presečen da bi se ugradio
taster. Postoje dve vrste zvona. Jedna vrsta radi na 220V a druga
koristi transformator i radi na mnogo manjem naponu. Bilo da imate
jedan ili drugi sistem, montaža tastera je ista. Pre početka rada
OBAVEZNO ISKLJUČITI OSIGURAČ ZVONA. I pre nego
što pristupite provodnicime proverite ispitivačem da li su bez
napona.

Montaža
tastera je krajnje jednostavna. Potrebno je provodnike stegnuti
na kontakte tastera (kao na slici) i to je sve što treba da uradite.
Po pravilu na manji šraf bi se trebao montirati provodnik na kojem
možete glinericom da registrujete fazu ali za dobro funkcionisanje
ovo nije od neke važnosti.

Kada
ste ovo uradili postavite taster na zid i učvrstite ga pritezanjem
dva šrafa na prednjoj strani tastera.
avatar
MustraBecka
Ženski
Datum upisa : 11.12.2008

Re: Uradi sam-Mala radionica

taj Uto Mar 02, 2010 9:56 pm
Opis
problema:
Veš
mašina ne prima vodu






Potreban
alat:
Ommetar,
šrafciger, viljuškasti ključ
Potrebno
vreme:
15
min
Cena
rezervnih delova:
Novi
elektroventil oko 400 din.

Kada
veš mašina ne prima vodu najčešći krivac je elektro ventil. Naravno,
ovakav kvar mogu izazvati i drugi elementi. Kako utvrditi gde
je kvar?
Najpre
treba utvrditi da li je problem u elektrovenitlu. Razni tipovi
se razlikuju po izgledu i broju samih ventila ali princip rada
je isti za sve. Elektroventil se sastoji od kalema koji, kada
kroz njega protiče struja, povlači kotvu i na taj način pušta
vodu iz vodovodne mreže u veš mašinu. Kada nema napajanja ventil
je zatvoren.


Da bi se ustanovilo da li je problem u njemu treba da za ovu priliku
pribavite jedan dvožilni kabl sa dve stopice
na jednom kraju i sa klasičnim utikačem
na drugoj.
će te povezati na kontakte elektroventila a drugi kraj uključiti
u struju. Ovim će te dovesti nezavisno napajanje na elektroventil
i on bi morao da propusti vodu (slavina, naravno, mora biti odvrnuta).
Ukoliko se to desi, elektroventil je ispravan i problem traba
tražiti u hidrostatu
ili programatoru. Ukoliko ne propusti našli ste krivca.

Na
elektro ventilu mogu dve stvari da se pokvare. Može da nastane
prekid u namotajima i drugi je kamenac ili neka druga prljavština
koja je zaglavila ventil. Da bi ispitali namotaje treba da izmerite
otpornost na kontaktima elektroventila. Ukoliko je ta vrednost
konačna (oko 3.6 kilooma) namotaji su ispravni i verovatno je
kamenac problem. Ukoliko je ova vrednost beskonačna postoji prekid
u namotajima i takav elektroventil se ne popravlja već zamenjuje
sa novim.

Ukoliko
ste ustanovili da je sitni materijal u ventilu brana protoku vode,
a imate elektro ventil novijeg tipa koji je zaliven, takođe će
te morati kupiti novi elektroventil pošto se on ne rastavlja.
Ali
ako imate jedan od starijih tipova elektroventila onda vrlo lako
možete da ga otvorite odvrtanjem nekoliko šrafova, kao na slici.
Očistite pesak koji se nagomilao u ventilu, ponovo ga sklopite
i problem je rešen.
avatar
MustraBecka
Ženski
Datum upisa : 11.12.2008

Re: Uradi sam-Mala radionica

taj Uto Mar 02, 2010 10:02 pm
Opis
problema:
Montaža
antenskog konektora







Potreban
alat:
Potrebno
vreme:
Cena
rezervnih delova:

Na
tržištu se mogu nabaviti razne vrste konektora za koaksijalne
kablove koji se koriste za prenos televizijskog signala. Tip koji
je prikazan na slici je jedan od najboljih zbog ostvarivanja pouzdanog
prenosa signala. Za ovaj tip je postoje muški i ženski kontakti
kao i kontakti za spajanje dva koaksijalna kabla. Princip montaže
je isti za sve njih i on je ovde prikazan.

Sam
konektor se sastoji iz dva dela.

Najpre
treba odmeriti koliko izolacije treba skinuti. Otprilike za dužinu
hrapavog dela konektora.

Pažljivo
zasecite izolaciju na obeleženom mestu tako da ne oštetite pleteni
provodnik koji se nalazi ispod. To će te najlakše uraditi ako
presavijete kabl na tom mestu i samo malo ga zasečete. Pošto je
napregnut rez će se sam otvoriti.

Kada
ste isekli izolaciju duž obima kabla, odvojite odsečeni deo izolacije

Prebacite
pletivo preko izolacije kabla

A
zatim odstranite unutrašnju izolaciju tako da ostane nekoliko
milimetara od opletenog provodnika, kao na slici.

Sada
uzmite onaj deo konektora kojim ste merili koliko treba skinuti
izolacije, i uvrnite ga preko opletenog provodnika.


Na
kraju zavrnite drugi deo konektora koji može da ima različite
nastavke (muški, ženski, sastavni). Primetili ste da kada jednom
postavite prvi deo konektora kasnije promenom njegovog nastavka
menjate i namenu konektora.

Montiran
konektor
avatar
MustraBecka
Ženski
Datum upisa : 11.12.2008

Re: Uradi sam-Mala radionica

taj Uto Mar 02, 2010 10:02 pm
Opis
problema:
Zamena
telefonske utičnice






Potreban
alat:
Potrebno
vreme:
Cena
rezervnih delova:

Ako
imate potrebu da zamenite telefonsku utičnicu koja je starog tipa
ili samo ružno izgleda pogledajte postupak.

Staru
utičnicu će te odvojiti sa zida otpuštanjem dva šrafa sa prednje
strane.

Kada
vam je dostupna zadnja strana utičnice odvojite žice otpuštanjem
štafova označenih na slici.

Utičnica
na slici ima mogućnost povezivanja telefona preko starog tipa
utikača sa tri kontakta i preko novog tipa koji ima oznaku RJ12.
Na starom tipu srednji kontakt se više ne koristi. Nekada je na
starim centralama bio uzemljenje i služio je za zauzimanje linija
u odlazu kao i za prebacivanje dolazne veze na neki drugi lokal.
Ako imate neki prastari telefon vedećete da pored brojčanika ima
i jedan taster, upravo taj taster je aktivirao ovo uzemljenje.

RJ12
utikač ima mogućnost prihvata 4 žice. Primetićete na utičnici
da su kontakti obezbeđeni samo na srednje dve. To je i pravilo,
pri krimpovanju telefonskog kabla uvek se srednje dve žice koriste
za prenos glasa i podataka.

Na
kraju je samo potrebno da jedine dve žice učvrstite na dva odgovarajuća
šrafa,

Postavite
utičnicu na zid i učvrstite je stezanjem dva šrafa sa prednje
strane.
avatar
MustraBecka
Ženski
Datum upisa : 11.12.2008

Re: Uradi sam-Mala radionica

taj Uto Mar 02, 2010 10:05 pm
Opis
problema:
DVD





Potreban
alat:
Šrafciger,
brusni papir
Potrebno
vreme:
15
min
Cena
rezervnih delova:
0
din.
Vaš
DVD plejer se čudno ponaša u poslednje vreme.Treba mu mnogo vremena
da pročita disk koji ubacite u njega, čuje se kako stalno menja
brzinu okretanja diska i kada izbacite disk on se nije zaustavio
nego se još rotira u svom ležištu. Sve ovo ukazuje da se nosač
diska (na kojem se on rotira) zaprljao. Ova pojava je uobičajna
posle dugog vremena eksploatacije i nije razlog za zabrinutost
jer se vrlo lako otklanja. Pošto ste uređaj isključili iz struje,
skinite šrafove koji drže poklopac DVD.
Posle
ovoga je lako ukloniti poklopac DVD
Ispred
sebe će te videti sličnu situaciju kao na slici. Pored štampanih
ploča i raznih žičica uočljivo je ležište diska.
Deo
koji pridržava disk sa gornje strane skinućete posle oslobađanja
šrafova kojim je učvršćen
Posle
ukljanjanja ovog dela vidi se kružni nosač diska koji je obložen
posebnom vrstom gume. Ova guma ima zadatak da spreči proklizavanje
diska usled rotacije. Vremenom se ona zaprlja i uglača i time
se smanji trenje između nosača i diska što za posledicu ima proklizavanje
diska. Ona Vam na prvi pogled može izgledati sasvim čista i u
dobrom stanju ali ipak nije tako.
Gumu
možete da pokušate da operete alkoholom ali to nekada ne daje
željene rezultate. Najbolje je da nabavite parče sasvim finog
šmirgl-papira i njime blago izbrusite površinu gume. Napominjem
da nije potrebno ulagati napor u ovo brušenje, samo ovlaš da se
skine mikronski sloj sa površine gume.
Kada
ste to uradili vratite plastični deo iznad nosača diska, uključite
DVD u struju i proverite da li ste rešili problem. Kada uključite
u struju uređaj budite naročito pažnjivi pošto nema poklopca kućišta
i time postoji opasnost od strujnog udara. Ukoliko Vaš DVD radi
kao prvog dana, vratite poklopac, zavalite se u fotelju i pogledajte
neki dobar film.
Sponsored content

Re: Uradi sam-Mala radionica

Pogledaj prethodnu temuNazad na vrhPogledaj sledeću temu
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu